|
وی همچنین در عرصه های هنری از جمله شعر ، عکاسی ، چیدمان ، موسیقی ، طراحی گرافیک و طراحی نیز فعالیت داشت . او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نو سینما ایران به شمار آورد . حرکتی سینمایی در ایرانی که در اواخر سال 1960 آغاز شد و شامل کارگردانانی پیشتاز مانند فروغ فرخ زاد ، سهراب شهید ثالث ، محسن مخملباف و پرویز کیمیاوی بود . فیلمسازانی که در تکنیک های رایجی همچون استفاده از گفتگوهای شاعرانه و داستان سرایی تمثیلی همراه با مسائل سیاسی سهم زیادی دارند سادگی ، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان ، سبک مستند گونه ، بهره گیری از فضاهای روستایی ، حذف کارگردان ، شاعرانگی و نیز مکالمه شخصیت ها در خودرو برخی از ویژگی های فیلم های کیارستمی است دلایل شهرت مهمترین دلیل شهرت و آوازه کیارستمی این بوده که تحت تاثیر هیچ فیلمسازی نبوده و راه خودش را رفته ، فیلم های او فرمول مشخصی ندارد ، او نه به قصد و قواعد سینمای کلاسیک وفادار است و نه کاملا تحت تاثیر سینمای آوانگاردست . راز موفقیت او خلق دنیا و قواعدی است که خاص خودش است ، فیلم های او با همه انتقادهایی که منتقدان سر سخت اش ، به او وارد می کنند ، آثاری کاملا اصیل و منطبق با نگاهش به پدیده های گوناگون است ، کیارستمی جمله ای دارد که هم ایدئولوژی ذهنی و هم راز موفقیت اش را نشان می دهد : " هرکسی می تواند نویسنده بزرگترین و بهترین داستان عاشقانه باشد ، به شرطی آنکه داستان عاشقانه ی خودش را بنویسد"
جهت آشنايي بيشتر با اين كارگردان بين الملي سينماي ايران و بررسي آثار وي ميتوانيد در كانال ما به آدرس https://telegram.me/kafehfilm عضو شويد نظرات شما عزیزان: |
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] |